Kohta se on taas täällä – Black Friday, meille tietenkin Black and Yellow Friday!

Black Friday, suomalaisittain musta perjantai, on kiitospäivän jälkeinen perjantai. Tänä vuonna Black Friday osuu perjantaille 25.11. Black Friday on perinteisesti avannut joulumarkkinat Yhdysvalloissa kovilla alennusmyynneillä. Keneltäkään ei ole varmasti jäänyt huomaamatta, että tämä juhlapyhä on saavuttanut Suomen maankamaran ja kovaa. Vuoden suurin myyntipäivä Black Friday on epäilemättä myös vuoden mainoshälyisin päivä, jopa viikko. Black Friday ja Cyber Monday ovat vuoden tärkeimpiä päiviä verkkokaupan myynnille, joten suunnittelu kannattaa aloittaa hyvissä ajoin – mielellään viimeistään syyskuussa. Ensimmäiset mainoskampanjat kannattaa ajoittaa alkamaan syyskuun loppuun tai lokakuun alkuun, vaikka suurin myynti tehdäänkin marraskuussa.

Black Friday -markkinoinnissa on kyse myyntikampanjasta, jolloin oleellista on kyky kommunikoida tuote ja hinta mahdollisimman selkeästi. Black Fridayssa ei ole enää kyse vain yhdestä päivästä, vaan kokonaisesta viikosta, jonka aikana kasvatetaan kysyntää h-hetkeä varten. Vahva taktisuus ja markkinoinnin ajoittuminen useammalle päivälle korostaa tarvetta erottautua massasta niin viestillä, luovalla toteutuksella kuin mainosratkaisullakin. Niille brändeille, joille taktinen myyntikampanja ei syystä tai toisesta istu, tarjoaa Black Friday mahdollisuuden tehdä arvopohjaista markkinointia, joka kiinnittää huomion.

Me olemme mukana markkinoinnissa ja toimitamme tilauksesta kaikki tarvitsemanne mainostuotteet – tehdään yhdessä näyttävä kampanja!